Program szkolenia „Photoshop poziom podstawowy” (29 godzin)
1. Konstrukcja obrazu cyfrowego
- Pojęcie grafiki bitmapowej, wektorowej, 3D
- Rozdzielczość
- Histogramy
- Wielkość pliku – wielkość obrazu
- Skanowanie i drukowanie zdjęć
2. Obsługa programu
- Konfiguracja programu
- Palety narzędziowe
- Warstwy – rodzaje, tryby przenikania, efekty, style i inne ustawienia oraz działania na warstwach
- Kanały – przestrzenie kolorów, wykorzystanie kanału alpha
- Ścieżki
- Akcje i automatyzacja zadań
3. Fotomontaż
- Narzędzia selekcji
- Szybka maska – Wtopienia
- Narzędzia szparowania – ścieżki
- Narzędzia przyciemniania i rozjaśniania
- Narzędzia rozmycia
- Transformacje
4. Retusz – korekta barwna
- Korekta formalna – Korekta tonalna
- Narzędzia korekty barwnej
- Poziomy i krzywe
- Klonowanie, łatka, pędzel historii
- Filtry
- Retusz starego zdjęcia
5. Zapisywanie pracy
- Kompresja – optymalizacja grafiki
- Formaty zapisu plików graficznych
- Przygotowanie internetowej galerii zdjęć
- Prosta animacja poklatkowa
Czas trwania
Kurs obejmuje 29 godzin lekcyjnych.
Program szkolenia „Photoshop poziom zaawansowany” (29 godz.)
Program szkolenia kursu Photoshop poziom podstawowy
1. Powtórzenie podstawowych funkcji programu Adobe Photoshop.
- wprowadzenie w platformę MAC
- krótki opis rodziny programów Adobe
- pojęcie grafiki bitmapowej, wektorowej
- przestrzeń pracy Photoshopa (menu, przybornik, panele)
- Camera Raw – otwieranie pliku Raw – dopasowanie koloru, temperatury, eliminacja prześwietleń oraz niedoświetleń (kadrowanie, plamkowanie, retuszowanie w camera raw)
- praca na wielu fotografiach naraz
- Photohsop: automatyczne dopasowywanie/zmienianie koloru na wielu fotografiach, funkcje batch, tworzenie hdr oraz panoramy
- seryjne naprawianie błędów obiektywu, stylizacja efektów typu rybie oko dynamiki kadru
- wtyczki, pędzle, akcje – dodatki rozbudowujące program
2. Zaawansowana praca na warstwach. Kolorowanie zdjęcia oraz filtry.
- zaawansowane funkcje warstw
- przenikanie warstw
- wypaczanie marionetkowe
- dogłębne poznawanie filtrów w programie Adobe Photoshop
- Liquify – odmładzanie i odchudzanie postaci na zdjęciu
- dodatkowe efekty świetlne, zaawansowana praca na warstwach dopasowania
3. Tworzenie elementów graficznych.
- tworzenie pędzli oraz wzorków
- używanie oraz edycja smart objects
- wprowadzanie elementów 3D
- wprowadzanie elementów świetlnych, efektów dymu oraz mgły
- praca ze stylami warstw
4. Zaawansowane techniki fotomontażu.
- korekcja, przeklejanie ciała i głowy z różnych zdjęć; wklejanie innego tła, modyfikacja tła
- kreacyjne łączenie fotografii
- retusz starego zdjęcia
- kanały – przestrzenie kolorów, wykorzystanie kanału alpha
- portret z wielu fotografii
- portret hiperrealistyczny („męski portret”)
- wprowadzanie elementów graficznych przeplatających się z obrazkiem
- elementy grafiki wektorowej
- tworzenie fotografii HDR
- tworzenie panoramy
5. Przygotowanie grafiki pod stronę WWW.
- tworzenie layoutu
- praca na szablonach
- ulokowanie przycisków menu oraz wymaganych elementów graficznych
- typografia, dostosowywanie tekstu do wyglądu strony
- pocięcie layoutu i zapisanie zoptymalizowanych części gotowych do publikacji w internecie
6. Tworzenie fotomontażu w fotografii plenerowej. Animacja
- Funkcje narzędzia Punkt znikania (Vanishing point)
- wklejanie/tworzenie chmur
- praca na ścieżkach
- tworzenie krótkich animacji
7. Powtórzenie materiału.
- samodzielne wykonanie fotomontażu, wyretuszowanego, z elementami graficznymi oraz tekstowymi
- przygotowanie do druku oraz na potrzeby publikacji na stronie internetowej
- materiały wielkoformatowe, praca na szumach, niestandardowe powiększanie fotografii
- podpisywanie i zabezpieczanie materiałów
Czas trwania
Kurs obejmuje 29 godzin lekcyjnych.
Program szkolenia Content Marketing (14 godz.)
Wprowadzenie do Content Marketingu
- Czym jest Content Marketing – założenia i filozofia inbound marketing
- Strategia w Content Marketingu
- Content Marketing 2020 – trendy w Polsce i na świecie
Strategia w Content Marketingu od podstaw
- Po co to robię, czyli cele realizowane w Content Marketingu – B2B i B2C
- Grupa docelowa – jak stworzyć personę, czyli model idealnego odbiorcy treści
- Customer Journey Map – droga klienta do zakupu produktu/usługi
- Model POEM w praktyce – media płatne ,własne, pozyskane – specyfika, wady i zalety
- Harmonogram działań w Content Marketingu
- Wskaźniki efektywności i pomiar kampanii content marketingowych
Warsztat praktyczny – projektowanie persony
Rodzaje marketingu treści – przegląd i case study
- Context Marketing
- Real Time Marketing
- Visual Content Marketing
- Audio Content Marketing
- Content curation
- Evergreen kontent
- Reklama natywna
- Storytelling
Rodzaje treści i kanały komunikacji w Content Marketingu
- Od własnej strony www przez case study, e-book i newsletter do webinarium.
Przegląd typów treści, ich specyfika i kluczowe elementy wpływające na zaangażowanie odbiorcy - Kanały komunikacji – od ekosystemu Facebook i Google, przez portale, serwisy eksperckie do e-mail marketingu i sieci content marketingowych.
- Narzędzia w pracy Content Marketera – przegląd
Warsztat praktyczny – budowa strategii Content Marketingowej
Content Marketing I SEO (Search Engine Optimization)
- Optymalizacja serwisu pod kątem SEO – SEO on-site i SEO off-site
- Algorytmy Google – jak wpływają na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce?
- Pisanie treści pod SEO. SEO copywriting, czyli jak pisać treści wartościowe dla odbiorcy i przyjazne wyszukiwarce ( długość tekstu, ilość słów kluczowych itp.)
Copywriting i webwriting, czyli jak projektować treści angażujące odbiorców?
- Trzy ekrany – smartfon, komputer, tablet, czyli jak czytamy w Internecie?
- Kluczowe zasady w projektowaniu treści internetowych – odwrócona piramida, skanowanie, skimming:
– Forma czy treść – co ważniejsze w tworzeniu skutecznych treści?
– Jak pisać językiem korzyści, który trafi w potrzeby odbiorcy?
– Nagłówek/tytuł, czyli jak zaprojektować kluczowy element naszego przekazu?
– Angażujące formuły copywriterskie – przegląd
– Wygląd i struktura tekstu mają znaczenie – wybór fontu, długość akapitu, szerokość kolumn itd. - Narzędzia webwritera – przegląd
Warsztat praktyczny- projektowanie treści
Lead generation – pozyskiwanie wartościowych kontaktów
- Landing page – projektowanie skutecznej strony lądowania – dobre praktyki
(od nagłówka, przez formularz do CTA) - Marketing Automation w Content Marketingu – jak i kiedy stosować?
- Lead nurturing – dobre praktyki w podgrzewaniu leadów
Czas trwania
Kurs obejmuje 14 godzin lekcyjnych.
Program szkolenia CANVA (8 godz.)
- Wprowadzenie
- Wstęp
- Rejestracja w Canva i przegląd ustawień konta
- Canva PRO – możliwości, różnice oraz aktywacja
- Przegląd washboardu
- Główne elementy Canva
- Szablony
- Elementy
- Tekst
- Wideo
- Pozostałe elementy
- Przewodnik dla brandu
- Używane kolory
- Czcionki
- Narracja marki
- Identyfikacja marki
- Tworzymy logotyp
- Tworzenie grafiki
- Ikony & Grafiki z zewnątrz
- Cover image Facebook
- Blog – zdjęcie i przycisk
- Wizytówka
- Prezentacja
- Częste błędy podczas tworzenia prezentacji
- Tworzymy prezentację
- Landing Page
- Strona internetowa w Canva
- Budujemy stronę firmy
- Publikujemy witrynę
- Inspiracje
- Kilka przykładów gotowych grafik
Czas trwania
Kurs obejmuje 8 godzin lekcyjnych.
Egzamin
Szkolenie zakończone egzaminem wewnętrznym. Uczestnicy, którzy ukończą egzamin z wynikiem pozytywnym otrzymują certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia.