Grafika komputerowa w Social Media

Grafika komputerowa w Social Media

Program szkolenia „Photoshop poziom podstawowy” (29 godzin)

1. Konstrukcja obrazu cyfrowego

  • Pojęcie grafiki bitmapowej, wektorowej, 3D
  • Rozdzielczość
  • Histogramy
  • Wielkość pliku – wielkość obrazu
  • Skanowanie i drukowanie zdjęć

2. Obsługa programu

  • Konfiguracja programu
  • Palety narzędziowe
  • Warstwy – rodzaje, tryby przenikania, efekty, style i inne ustawienia oraz działania na warstwach
  • Kanały – przestrzenie kolorów, wykorzystanie kanału alpha
  • Ścieżki
  • Akcje i automatyzacja zadań

3. Fotomontaż

  • Narzędzia selekcji
  • Szybka maska – Wtopienia
  • Narzędzia szparowania – ścieżki
  • Narzędzia przyciemniania i rozjaśniania
  • Narzędzia rozmycia
  • Transformacje

4. Retusz – korekta barwna

  • Korekta formalna – Korekta tonalna
  • Narzędzia korekty barwnej
  • Poziomy i krzywe
  • Klonowanie, łatka, pędzel historii
  • Filtry
  • Retusz starego zdjęcia

5. Zapisywanie pracy

  • Kompresja – optymalizacja grafiki
  • Formaty zapisu plików graficznych
  • Przygotowanie internetowej galerii zdjęć
  • Prosta animacja poklatkowa

Czas trwania

Kurs obejmuje 29 godzin lekcyjnych.

Program szkolenia „Photoshop poziom zaawansowany” (29 godz.)

Program szkolenia kursu Photoshop poziom podstawowy

1. Powtórzenie podstawowych funkcji programu Adobe Photoshop.

  • wprowadzenie w platformę MAC
  • krótki opis rodziny programów Adobe
  • pojęcie grafiki bitmapowej, wektorowej
  • przestrzeń pracy Photoshopa (menu, przybornik, panele)
  • Camera Raw – otwieranie pliku Raw – dopasowanie koloru, temperatury, eliminacja prześwietleń oraz niedoświetleń (kadrowanie, plamkowanie, retuszowanie w camera raw)
  • praca na wielu fotografiach naraz
  • Photohsop: automatyczne dopasowywanie/zmienianie koloru na wielu fotografiach, funkcje batch, tworzenie hdr oraz panoramy
  • seryjne naprawianie błędów obiektywu, stylizacja efektów typu rybie oko dynamiki kadru
  • wtyczki, pędzle, akcje – dodatki rozbudowujące program

2. Zaawansowana praca na warstwach. Kolorowanie zdjęcia oraz filtry.

  • zaawansowane funkcje warstw
  • przenikanie warstw
  • wypaczanie marionetkowe
  • dogłębne poznawanie filtrów w programie Adobe Photoshop
  • Liquify – odmładzanie i odchudzanie postaci na zdjęciu
  • dodatkowe efekty świetlne, zaawansowana praca na warstwach dopasowania

3. Tworzenie elementów graficznych.

  • tworzenie pędzli oraz wzorków
  • używanie oraz edycja smart objects
  • wprowadzanie elementów 3D
  • wprowadzanie elementów świetlnych, efektów dymu oraz mgły
  • praca ze stylami warstw

4. Zaawansowane techniki fotomontażu.

  • korekcja, przeklejanie ciała i głowy z różnych zdjęć; wklejanie innego tła, modyfikacja tła
  • kreacyjne łączenie fotografii
  • retusz starego zdjęcia
  • kanały – przestrzenie kolorów, wykorzystanie kanału alpha
  • portret z wielu fotografii
  • portret hiperrealistyczny („męski portret”)
  • wprowadzanie elementów graficznych przeplatających się z obrazkiem
  • elementy grafiki wektorowej
  • tworzenie fotografii HDR
  • tworzenie panoramy

5. Przygotowanie grafiki pod stronę WWW.

  • tworzenie layoutu
  • praca na szablonach
  • ulokowanie przycisków menu oraz wymaganych elementów graficznych
  • typografia, dostosowywanie tekstu do wyglądu strony
  • pocięcie layoutu i zapisanie zoptymalizowanych części gotowych do publikacji w internecie

6. Tworzenie fotomontażu w fotografii plenerowej. Animacja

  • Funkcje narzędzia Punkt znikania (Vanishing point)
  • wklejanie/tworzenie chmur
  • praca na ścieżkach
  • tworzenie krótkich animacji

7. Powtórzenie materiału.

  • samodzielne wykonanie fotomontażu, wyretuszowanego, z elementami graficznymi oraz tekstowymi
  • przygotowanie do druku oraz na potrzeby publikacji na stronie internetowej
  • materiały wielkoformatowe, praca na szumach, niestandardowe powiększanie fotografii
  • podpisywanie i zabezpieczanie materiałów

Czas trwania

Kurs obejmuje 29 godzin lekcyjnych.

Program szkolenia Content Marketing (14 godz.)

Wprowadzenie do Content Marketingu

  • Czym jest Content Marketing – założenia i filozofia inbound marketing
  • Strategia w Content Marketingu
  • Content Marketing 2020 – trendy w Polsce i na świecie

 Strategia w Content Marketingu od podstaw

  • Po co to robię, czyli cele realizowane w Content Marketingu – B2B i B2C
  • Grupa docelowa – jak stworzyć personę, czyli model idealnego odbiorcy treści
  • Customer Journey Map – droga klienta do zakupu produktu/usługi
  • Model POEM w praktyce – media płatne ,własne, pozyskane – specyfika, wady i zalety
  • Harmonogram działań w Content Marketingu
  • Wskaźniki efektywności i pomiar kampanii content marketingowych

Warsztat praktyczny – projektowanie persony

 Rodzaje marketingu treści – przegląd i case study

  • Context Marketing
  • Real Time Marketing
  • Visual Content Marketing
  • Audio Content Marketing
  • Content curation
  • Evergreen kontent
  • Reklama natywna
  • Storytelling

 Rodzaje treści i kanały komunikacji w Content Marketingu

  • Od własnej strony www przez case study, e-book i newsletter do webinarium.
    Przegląd typów treści, ich specyfika i kluczowe elementy wpływające na zaangażowanie odbiorcy
  • Kanały komunikacji – od ekosystemu Facebook i Google, przez portale, serwisy eksperckie do e-mail marketingu i sieci content marketingowych.
  • Narzędzia w pracy Content Marketera – przegląd

Warsztat praktyczny – budowa strategii Content Marketingowej

 Content Marketing I SEO (Search Engine Optimization)

  • Optymalizacja serwisu pod kątem SEO – SEO on-site i SEO off-site
  • Algorytmy Google – jak wpływają na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce?
  • Pisanie treści pod SEO. SEO copywriting, czyli jak pisać treści wartościowe dla odbiorcy i przyjazne wyszukiwarce ( długość tekstu, ilość słów kluczowych itp.)

 Copywriting i webwriting, czyli jak projektować treści angażujące odbiorców?

  • Trzy ekrany – smartfon, komputer, tablet, czyli jak czytamy w Internecie?
  • Kluczowe zasady w projektowaniu treści internetowych – odwrócona piramida, skanowanie, skimming:
    – Forma czy treść – co ważniejsze w tworzeniu skutecznych treści?
    – Jak pisać językiem korzyści, który trafi w potrzeby odbiorcy?
    – Nagłówek/tytuł, czyli jak zaprojektować kluczowy element naszego przekazu?
    – Angażujące formuły copywriterskie – przegląd
    – Wygląd i struktura tekstu mają znaczenie – wybór fontu, długość akapitu, szerokość kolumn itd.
  • Narzędzia webwritera – przegląd

Warsztat praktyczny- projektowanie treści

 Lead generation – pozyskiwanie wartościowych kontaktów

  • Landing page – projektowanie skutecznej strony lądowania – dobre praktyki
    (od nagłówka, przez formularz do CTA)
  • Marketing Automation w Content Marketingu – jak i kiedy stosować?
  • Lead nurturing – dobre praktyki w podgrzewaniu leadów

Czas trwania

Kurs obejmuje 14 godzin lekcyjnych.

Program szkolenia CANVA (8 godz.)

  1. Wprowadzenie
  2. Wstęp
  3. Rejestracja w Canva i przegląd ustawień konta
  4. Canva PRO – możliwości, różnice oraz aktywacja
  5. Przegląd washboardu
  • Główne elementy Canva
  • Szablony
  • Elementy
  • Tekst
  • Wideo
  • Pozostałe elementy
  • Przewodnik dla brandu
  • Używane kolory
  • Czcionki
  • Narracja marki
  • Identyfikacja marki
  • Tworzymy logotyp
  • Tworzenie grafiki
  • Ikony & Grafiki z zewnątrz
  • Cover image Facebook
  • Blog – zdjęcie i przycisk
  • Wizytówka
  • Prezentacja
  • Częste błędy podczas tworzenia prezentacji
  • Tworzymy prezentację
  • Landing Page
  • Strona internetowa w Canva
  • Budujemy stronę firmy
  • Publikujemy witrynę
  • Inspiracje
  • Kilka przykładów gotowych grafik

Czas trwania

Kurs obejmuje 8 godzin lekcyjnych.

Egzamin

Szkolenie zakończone egzaminem wewnętrznym. Uczestnicy, którzy ukończą egzamin z wynikiem pozytywnym otrzymują certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia.